ייצוג נשים בתקשורת הוא נושא אשר נדון רבות הן בשיח הציבורי והן בשיח האקדמי כאשר עיקרו של השיח הוא על שכיחות ייצוגן של הנשים ועל אופן ייצוגן.
עבודה זו עוסקת באופן בו נשים מוצגות בשלטי חוצות של עמותת אפרת כאשר במסגרת העבודה תחקר שאלת המחקר: מהו הייצוג של הנשים בתופעת ההפלה בשלטי החוצות בישראל?
המחקר בעבודה יתבצע בשיטה איכותנית כאשר כלי המחקר הוא ניתוח תוכן.
התוכן אשר ייחקר הוא חמש שלטי פרסומת של עמותת אפרת.
פרסומות מסחריות ואידיאולוגיות מנותחות באופנים שונים בהתאם למודלים רלוונטיים. במחקר הנדון ניתוח התוכן יבוצע דרך זיהוי המרכיבים בהתאם למתודה של בארת' ודרכו יוצגו ממצאי המחקר.
המתודה של בארת' מאפשרת לנתח את התוכן דרך המסר הלשוני הכתוב, דרך הדימוי החזותי המוצמד לו ודרך הקונוטציה, שהיא תלוית תרבות.
העבודה תפתח בפרק של סקירת ספרות אשר תכיל בתוכה מידע תיאורטי אקדמי הנוגע לתמות המחקר הרלוונטיות.
לאחר מכן יוצג פרק אשר יתאר את שיטת המחקר, לאחריו יוצג פרק ממצאים והעבודה תחתם בפרק סיכום. בפרק הסיכום יוצג דיון שיכיל אינטגרציה של ממצאי המחקר וסקירת הספרות באופן שיוביל למענה על שאלת המחקר.
עבודה זו עשויה להרחיב את התרומה לשדה האקדמי בהיבט של האופן בו משתמשים מפרסמים בנשים בשלטי פרסומת.