הצעת מחקר:
מהו הקשר בין צריכת אפליקציות מסחריות במכשירי סמארטפון לבין דפוסי הצריכה של מותגים על ידי בני נוער ביחס למעמדם החברתי
שיטת המחקר – המחקר יתבסס על הכנת שאלונים והפצתם לציבור של משתמשים בסמרטפון בקרב סטודנטים. השאלונים יכלו שאלות לגבי סוגי האפליקציות המסחריות שבשימוש (הזמנת אוכל, ביגוד, ציוד אלקטרוני) . דרך השאלון ננסה לבחון את מידת וסוג השימוש בסוגי האפליקציות השונות, ומידת השימוש החוזר בכל אפליקציה.. דרך השאלון יבוצע גם ניסיון לבדל את חברי הקבוצה מבחינת מסלול הלימודים ומצבם הכספי (דרך בדיקה לגבי אחזקת רכב, שכירות דירה, מקום מגורים וכדומה). יבוצע ניתוח של השאלונים במטרה להציג קשר ביו רכישת אפליקציות מסחריות לסמרטפון לדפוסי צריכה של מותגים. (צריכה דרך האפליקציות ולא בקנייה פיזית בעסק).
בנדיקטר (Benedikter, 2011) מציג במאמרו שורה של שאלות ונושאים לדיון לגבי השינוי בתפיסת הערכים והשינוי במעמד הסוציו אקונומי לאור הצריכה ההולכת וגוברת באמצעים טכנולוגיים לצריכת אינפורמציה כגון הרשתות החברתיות למיניהן ומכשירי הסמארטפון. אין המאמר מנסה לחזות את העתיד הצפוי לאור קצב ההתפתחות והשינוי הכל כך מהירים בתחום אלא לייצר כעין "מפת דרכים" של שאלות חברתיות העומדות על הפרק בתקופה זאת. האם ארגונים ומערכות המספקות מידע חופשי וזמין (כגון "וויקיליקס" ) יכולים להיתפש כמעבירי מידע אובייקטיבי וכמבשרי הקדמה? כיצד הקדמה וטכנולוגית המידע משפיעה על צריכת התרבות של הציבור בימים אלו. והאם השינוי במדיה וצריכתה ישפיע לטובה או לרעה על הגבולות החברתיים והסוציאליים בין בני האדם. המאמר מנתח שלושה רכיבי יסוד בתפישת הערכים הקיימת.