הקשר שבין פרסומים במדיה החברתית לבין תקיפות "זאבים בודדים", תוך מיקוד במקרה של התקיפות בשנת 2015 בישראל

מזהה: 2532
מאמר חם

מתקפות טרור, בזירה הלאומית ובזירה הבינלאומית משפיעים מפרים במידה רבה את חיי האזרחים. בשנים האחרונות ארגוני טרור, בעיקר ארגון "המדינה האיסלאמית" או דאע"ש, החל לנצל את יתרונות השימוש במדיה החברתית על מנת לייצור חשיפה וכן על מנת לגייס תומכים מכל העולם לארגון דרך הפצת סרטוני פרופגנדה, תמונות גרפיות מאיימות, דפי תוכן ושנאה רדיקלית על רקע דתי קיצוני. ארגון זה הצליח רבות, הן בדרך עלייתו וצמיחתו המהירה והן בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות במימד הסייבר (סיבוני, כהן & קורן, 2015).

בשנים האחרונות תקיפות "זאבים בודדים", או אנשים המבצעים פיגועי טרור לבדם ללא קבלת הוראות מארגון טרור כלשהו, הפכו לפופולריות בקרב ארגוני הטרור, בפרט ארגון דאע"ש. ארגון זה לקח אחראיות על תקיפות זאב בודד רבות ברחבי העולם.

באוקטובר 2015, החלו מתקפות טרור של "זאבים בודדים בישראל" אשר כללו בעיקר דקירות של אזרחים וכן של כוחות ביטחון ושוטרים ישראלים. אירועים אלה זכו לחשיפה תקשורתית מקיפה, והשרישו פחד, זעזוע וחרדה בקרב האוכלוסיה מפני חוסר היכולת של כוחות הביטחון לצפות את הזמן והמקום של הפיגוע הבא. 43 אנשים נהרגו כתוצאה מהתקיפות ורבים נפצעו. בין הטרוריסטים נמנו בעיקר צעירים ואף נשים וילדים (Chorev, 2017). 

מחקר זה יבחן את הקשר שבין פרסומים במדיה החברתית לבין תקיפות "זאבים בודדים", תוך מיקוד במקרה של התקיפות בשנת 2015 בישראל. העובדה כי רוב התוקפים היו צעירים, מעלים את החשש לאפשרות ההסטה במדיה החברתית, בעיקר עבור צעירים מתבודדים המחפשים את זהותם.

 

מבוא 

סקירת ספרות

השפעותיה של תקשורת ההמונים
פיגועי טרור והתקשורת
טרור, גלובליזציה ויחסים בינלאומיים
תקשורת דרך המדיה החברתית
שימוש במדיה החברתית על ידי ארגוני הטרור

גיוס תומכים דרך המדיה החברתית
פרסום וחשיפה תקשורתית דרך המדיה החברתית

מקרה בוחן מתקפות "זאבים בודדים" בישראל 

      2.1 מלחמת האזרחים בסוריה ועלייתו של ארגון דאע"ש 

      2.2 ארגון דאע"ש ותקיפות זאבים בודדים דרך המדיה החברתית

שאלת המחקר

       3.1 מתודולוגיה

ממצאים
דיון ומסקנות

סיכום

בבליוגרפיה

525.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
8420
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.