השימוש והחשיבות של רשת האינסטגרם עבור פליטי תכניות המציאות

מזהה: 4848
מאמר חם

הרשת החברתית, במידה רבה, שינתה את כללי המשחק שהתקיימו במשך שנים, בין התקשורת ההמונית (ובעלי הסוכנות בה) לבין הציבור. בעבר, אסכולות ותיאוריות של לימודי התקשורת תפסו את הציבור בתור גורם פסיבי, אשר ניתן לבחור עבורו את הפלטפורמה ואת המסר (Stefanone & Lackaff, 2010). מאז, התפיסה השתנתה, והציבור הפך לצרכן, אשר יש למצוא עבורו מניעים קוגניטיביים, רגשיים או חברתיים אשר יביעו אותו לבחור בפלטפורמה אחת על פני אחרת, ותוך התחשבות בערכים בהם הוא מאמין ועל פיו הוא פועל (Papacharissi & Mendelson, 2007). הרשת החברתית, לעומת זאת, ביצעה מהפך באופן שבו צרכנים מתמודדים מול כוחם של ארגונים, בכך שהם הפכו בעצמם לספקי תוכן, אשר מסוגלים לצבור הון חברתי, השפעה בתוך ומחוץ לפלטפורמה, אשר תשמש אותם לצרכים כלכליים, תרבותיים ואפילו פוליטיים (Fox & Rooney, 2015).

השינויים הטכנולוגיים שעיצבו התפתחויות אלו, אף היוו טלטלות היסטוריות בסוגיות אחרות בתקשורת המונים, אשר אחת העיקריות שבהן הינה השינוי שעבר הטלוויזיה ומאבקו במדיה החדשה. אחת מתוצאות מאבק זה, הוא כניסתה של סוגת תכניות ׳המציאות׳, אשר הציגו בזה אחר זה אנשים אנונימיים אשר ביקשו לזכות בפרס גדול, ובעיקר, כמגמה שהתפתחה לאורך השנים, להפוך בעצמם למפורסמים המתחזקים קריירה של מפורסמים (Cohen & Weimann, 2008). לאנשים אנונימיים אלו אין לרוב את הכלים או את הניסיון כדי לקדם את עצמם באופן מקצועי, וכך אלו פונים למדיה החופשית של הרשתות החברתיות, אשר הפכו בשנים האחרונות לתוכן העיקרי של צעירים. 

 

מבוא

1.        רקע תיאורטי 

1.1       הרשתות החברתיות המקוונות

1.1.1        רקע והגדרה

1.1.2        מובילי דעת קהל וידוענים

1.1.3        רשת ה-אינסטגרם

1.2       התפתחות סוגת תכניות המציאות

1.2.1        תמורות בהתפתחות השידור הטלוויזיוני

1.2.2        סוגת תכניות המציאות

1.3       פליטי ׳ריאליטי׳ והרשת החברתית

2.        שיטות מחקר

2.1       רקע ושדה המחקר

2.2       משתתפי המחקר

2.3       כלי המחקר וניתוחו

3.     ממצאים

3.1       מבנה הפרסום

3.1.1        בקרב משתתפי תכניות השירה

3.1.2        בקרב משתתפי תכניות הבישול

3.2       מטרת הפרסום

3.2.1        בקרב משתתפי תכניות השירה

3.2.2        בקרב משתתפי תכניות הבישול

3.3       ניתוח התוכן הוויזואלי 

3.3.1        בקרב משתתפי תכניות השירה

3.3.2        בקרב משתתפי תכניות הבישול

3.4       תגובות ותקשורת עם העוקבים

3.4.1        בקרב משתתפי תכניות השירה

3.4.2        בקרב משתתפי תכניות הבישול

4.     דיון ומסקנות

4.1       כוחה של רשת חברתית

4.2       קריירה התלויה על בלימה

4.3       סיכום ומסקנות

5.        ביבליוגרפיה

נספחים

נספח א׳: הפרסומים הנבחרים לפי סדר הצגתם בממצאים – משתתפי תכניות השירה

נספח ב׳: הפרסומים הנבחרים לפי סדר הצגתם בממצאים – משתתפי תכניות הבישול

510.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
8137
היקף עמודים:
33
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.