ייצוגי הבריונות בקרב בני-נוער, בסדרה "13 סיבות"

מזהה: 4122
מאמר חם

העשורים האחרונים ראו פריחה של המדיום הטלוויזיוני, כשיותר ויותר שחקני קולנוע עוברים לטלוויזיה, ההפקות הטלוויזיוניות הולכות והופכות למושקעות יותר ומתווספים אאוטלטים טלוויזיוניים עתירי תקציב. בשל כך המדיום הטלוויזיוני הפך לבעל משמעות בשיח התקשורתי והחברתי, וכך גם הייצוגים של הנושאים החברתיים השונים המיוצגים בו. בין הנושאים המשמעותיים העולים בייצוגים הטלוויזיוניים הוא נושא הבריונות, האלימות והתקיפה המינית בקרב בני נוער. נושא זה הוא רב חשיבות במחקר והשיח המקצועי בתחומי החינוך, הפסיכולוגיה, התקשורת ותחומים נוספים. לצד זאת מתקיים זה תקופה שיח ציבורי סביב הבריונות בקרב בני נוער, אשר כולל התייחסות לייצוגים הטלוויזיוניים של הבריונות. הסדרה "13 סיבות" שעלתה בשנת 2017 ברשת האינטרנטית "נטפליקס" עוררה תגובות ציבוריות נוקבות, בשל ייצוגי הבריונות, התקיפה המינית והתאבדות בקרב בני נוער, בצורה גראפית וישירה מאוד. דבר אשר עורר דאגה בקרב הורים מחשיפה של ילדיהם לתכנים קשים, מתן רעיונות שליליים לצעירים וגלוריפיקציה של התאבדות.

על כן, במסגרת מחקר זה מבחנה שאלת המחקר: מהם ייצוגי הבריונות בקרב בני נוער, בסדרה "13 סיבות"? בחינת ייצוגים אלו נעשתה על בסיס מחקרים המגדירים מהי בריונות, סוגים שונים של בריונות ומאפיינים של בריונים וקורבנות הבריונות, זאת לצד שימוש במודל בחינה של ייצוגים טלוויזיוניים. מממצאי המחקר עולה כי עיצוב הבריונים והקורבנות תואמים את המאפיינים המוגדרים בספרות, וכי ייצוגי הבריונות בסדרה, הקשים לצפייה לעיתים, יוצרים אווירה של מצב קשה עבור הקורבן ומדגישים את הפערים בין הקורבן לבריון.

 

מבוא
סקירת ספרות
בריונות
בריונות בקרב בני-נוער
ייצוגי בריונות בתקשורת
מתודולוגיה
13 סיבות
ניתוח פרקי הסדרה
בריונות עקיפה
בריונות מילולית ופיזית
בריונות מינית
בריונות חברתית
סיכום

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
9811
היקף עמודים:
32
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.