מדיה בעידן המדע - דימוי וייצוג אנושי מול מלאכותי

מזהה: 2962
מאמר חם

חלק ראשון

דימוי וייצוג מול אנושי- מלאכותי

דימוי וייצוג של מדיה ויזואלית מתבסס על ההנחה כי אנשים יכולים להפנים מידע בצורה טובה יותר כאשר הוא מועבר בצורה ויזואלית, כמו תמונות וסרטים, מאשר טקסט בלבד. ייצוג הוא למעשה כל צורה או דימוי אשר יכולים לסמל משהו מסוים(Manovich ,2001). בימינו כאשר בני האדם נמצאים בסביבת מסכי מחשב שונים במשך חלק נכבד מן היום, הייצוג הוויזואלי שהם נחשפים אליו הופך להיות גורם משמעותי בחייהם, ואשר עוזר לעצב את התפיסה התרבותית שלהם, כפי שנראה להלן. אחת הבעיות אשר מעניינות חוקרים גם מתחומים טכניים וגם מתחומי החברה עוסקים בשינויים של מעבר מגורמים אנושים אשר מקבלים החלטות בנוגע לחברה האנושית לגורמים מלאכותיים ממוחשבים אשר באופן די מהיר הופכים להיות אחראים לגבי החלטות רבות אשר נוגעות לאדם((Hallinan, and Striphas, 2015. המדיות החדשות אשר מציפות את השוק ומשפיעות על העולם התרבותי בנויות לפי אלגוריתמים שמהותן ודרכי הפעולה שלהם אינם ברורות. סקירה קצרה .

 

חלק שני

בסקירה לעיל ראינו כי מתחרשת בימינו מהפכת המדיית החדשה אשר אחת דרכי הביטוי שלה היא המעבר של קבלת החלטות מלאכותית מאשר קבלת החלטות אנושית מסורתית. נטפליקס היא גורם מייצג של מהפכה זו אשר נותנת לאלגוריתם שלה לקבל את ההחלטות ואף קובע עבור המשתמש את ההעדפות שלו. אחת האפשרויות הבולטות באתר כאשר נכנסים אל הדף הראשי שלו היא ההמלצה היומית שאותה הוא מציע לגולשים. ביום קר, בו בדקתי את האתר, נכתבה ההמלצה: "יום קר, כדאי להדליק את הדוד". המלצה זו היא למעשה התאמה של האתר לצרכי המשתמשים. התאמה מכוונות אישית אשר נועדה להפוך את הגלישה לאתר ליותר מגלישה לצרוך קבלת מידע, אל גלישה שנועדה להיות מותאמת לגולשים באופן אישי.

ההמלצה הזו נכונה רק לאנשים אשר גרים בירושלים( במקומות אחרים במדינה היה מזג אויר אחר, פחות קר מאשר בירושלים) והגלישה באתר הזה מותאמת אישית לצרכים שלהם. אפשרות זו נובעת מתוך המגמה אשר נסקרה לעיל ואשר מעבירה סמכויות למחשבים בנוגע לחיי המשתמשים. 

135.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
2102
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.