בציור זה רואים ילד אשר לוקח את ספר התורה מבית כנסת ושריפה מאחור. יש להדגיש את שם הדיסק המדבר על הצטרפות לחבורה ונראה כי פעולת ההצלה מביאה לשיוף לחבורה. השיח של חבורה הינו שימוש בשיח לילדים. כמו כן, ניכר כי הדגש הינו על ספר התורה שכן זהו הציור הבולט על העטיפה.
הדמות אשר לוקחת את הספר כאשר לילד יש מבט דואג ובידיו ספר התורה כאשר ברקע אפור, שריפה תואם את תיאורית החישה ועקרון הדמות רקע כאשר הדמות חיובית והרקע הינו שלילי.
הרכב הצבעים הינו ריאליסטי הצבעים מנסים לתאר מציאות כפי שהיא, במקרה זה הכל נראה קודר ואפרורי מה שתואם את האירוע, קרי שריפה בבית כנסת. ייתכן כי גם הצבת הדמות בחזית של העטיפה הינה בעלת משמעות היות וע"פ תיאוריית ההבנייה העין קולטת את הדימויים המשמעותיים לאדם והיות ומדבר בציבור דתי הרי שיש חשיבות רבה להצלת ספר תורה מבית כנסת העולה באש.
המסר המועבר בתמונה זו הינו בעיקר מסר בלתי מוצפן, הסכנה הינה ברורה, ספר התורה בידיו של ילד מבוהל אך מצד שני ניתן לקשר זאת לשם על העטיפה חבורת מצוות שבה יש מסר מוצפן וסמלי המתייחס לגיל המצוות., והחלק הלא מילולי הינו השיוך לחבורה שכפי שצוין זהו מונח המקובל בקרב ילדים/בני נוער.
ברמת התפיסה ע"פ המודל הקוגניטיבי ניתן לומר כי נעשה פה שימוש בציפייה, כי אנו רוצים לראות שנער בגיל המצוות מבין את חשיבות הספר ודואג להוציאו בטרם עת מבית הכנסת העולה באש.