צריכה של מגזינים בקרב בני נוער בעידן דפוס הולך ונעלם

מזהה: 3836
מאמר חם

העידן הטכנולוגי בעשרות שנים האחרונות עבר תמורות יוצאות דופן וברמות ההיסטוריות. המצאתו של האינטרנט שינתה לחלוטין את הדרך שבה אנשים מתקשרים, משוחחים זה עם זה, משיגים מידע על נושאים שונים, ובעיקר, צורכים תרבות ופנאי. עם זאת, האינטרנט היה רק החלק הראשון מתוך מהפכה חדשה, סוחפת ובעלת קצב מהיר יותר, שהתמורות שלה עדיין לא לגמרי ידועות. התפתחותן של הטלפונים הסלולאריים מצד אחד, והרשתות החברתיות מצד שני, הפכו לא רק לאמצעי לשיתוף מידע, אלא גם, עבור רבים, כמקור המידע המרכזי, זה שמחליף את הרדיו, הטלוויזיה, ובוודאי, את העיתונות הכתובה (Mokhtari, Reichard & Gardner, 2009).

בשל כך, העיתונות הכתובה ספגה את המכה הקשה ביותר מבין המדיות המסורתיות, ובהם גם המגזינים, והמגזינים לגיל הצעיר יותר. עם זאת, עדיין בשוק קיימים (ושורדים) מגזינים לילדים ובני נוער, אשר עצם שרידותם מצביעה על כך כי קיים שוק, גם אם מצומצם אשר קונה אותם מתוך החנויות, או מנוי אליהם (Sridhar & Sriram, 2015).

תרבות הפנאי של ילדים בארץ ובעולם הוא נושא אשר נחקר בהרחבה בעולם האקדמי כדי להבין כיצד ילדים ובני נוער משתמשים בזמן הפנוי שלהם וכיצד הדבר תורם לחייהם ועתידם. כך מוכר הדבר וידוע כי נטייה של ילדים לקרוא בגילאים מוקדמים ׳מתוך בחירה׳ ולא רק את הנדרש מהם ללמוד עקב תכנית הלימודים מובילה לאספקטים רבים וטובים הקשורים ליכולות קריאה, אוצר מילים ועוד רבים אחרים (Spear-Swerling, Brucker & Alfano, 2010). 

 

מבוא  

1.       סקירת ספרות  

1.1  תיאורית השימושים והסיפוקים  

1.2  צריכה של תרבות ופנאי בגיל ההתבגרות  

1.3  מגזינים כתרבות פנאי 

2.    מתודולוגיה  

2.1  הקדמה  

2.2  המשתתפים  

2.3  כלים  

2.4  הליך  

2.5  ניתוחי תוכן 

2.6  אתיקה ואמינות  

3.    ממצאים  

3.1  נתונים דמוגרפיים  

3.2  תמות נבחרות  

4.    דיון 

4.1  מתנות כגורם מניע  

4.2  לא חלופה, הפוגה  

4.3  תת התרבות של הנוער  

4.4  משפחה, מסורת וגיל ההתבגרות  

5.    סיכום והמלצות למחקרי המשך  

6.    מקורות  

7.    נספחים  

א.       שאלון הריאיון 

ב.       תמלול הראיונות  

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
קורס:
תקשורת כתרבות
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
16340
היקף עמודים:
63
מספר מקורות:
30
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.