מטלת סיכום
א.
קבוצת השוליים אשר נבחרה היא קבוצת הנשים במדינת ישראל. התוכן התקשורתי אשר נוגע לניתוח הייצוג הוא פרסומת אשר פורסמה בערוץ 13 בחודש יולי האחרון. (ראה קישור ביבליוגרפיה). קבוצה זו אולי גדולה מבחינה כמותית אולם מבחינת עיצוב ההגמוניה הפוליטית והתרבותית נוכל לומר כי מדובר בקבוצת שוליים אשר לא מצליחה להביע את כוחה המספרי בהשפעה תרבותית וחברתית. הפרסומת בה אנו עוסקים מתארת את רות סירקיס, מפרסמת ספרי בישול ידועה, שנותנת עצות לבישול עבור בחור צעיר שרוצה לבשל בקלות. הוא לא רוצה לבזבז זמן יקר והיא אומרת לו שלא כדאי לו לבשל כמו שהיא בישלה בגיל 20 אלא שעליו להתקדם לשנת 2020. בכך יש חיבור בין התיאור של האישה בתור הדמות האחראית על הבישול ועל הזמנים המודרניים שלא מקבלים תיאור ישיר כזה בצורה פשוטה.
ב.
ראשית, יש לזכור כי פירוש ההגמוניה היא שליטה של המעמד השליט אשר מטמיע בקהל ערכים ונורמות שנועדו לשמר את מקומו. אמצעי התקשורת עוזרים בהטמעה של האידאולוגיה של המעמד השליט וההגמוניה עצמה מושגת באמצעות יצירת תודעה כוזבת בקרב הציבור. הייצוג התקשורתי של קבוצת הנשים ניתן לניתוח על ידי המודל של הול. לפי הול, ניתן לפענח מסר טלוויזיוני על-ידי שלוש עמדות שונות. ראשית עמדת קבלת המסר פשוטו כמשמעו. שנית, פירוש הצופן בדרך מתדיינת שבה חלק מן הצופן מקבל את המשמעות ההגמונית שלו אולם חלק מן הצופן פתוח למשא ומתן. שלישית, היא קריאה מתנגדת אשר מבינה את הצפנים אולם יוצאת נגדם ומבקשת לפרק אותם (הול, 1980).