קבוצת הנשים במדינת ישראל - ניתוח הייצוג בפרסומת

מזהה: 6500
מאמר חם

מטלת סיכום

א.

קבוצת השוליים אשר נבחרה היא קבוצת הנשים במדינת ישראל. התוכן התקשורתי אשר נוגע לניתוח הייצוג הוא פרסומת אשר פורסמה בערוץ 13 בחודש יולי האחרון. (ראה קישור ביבליוגרפיה). קבוצה זו אולי גדולה מבחינה כמותית אולם מבחינת עיצוב ההגמוניה הפוליטית והתרבותית נוכל לומר כי מדובר בקבוצת שוליים אשר לא מצליחה להביע את כוחה המספרי בהשפעה תרבותית וחברתית. הפרסומת בה אנו עוסקים מתארת את רות סירקיס, מפרסמת ספרי בישול ידועה, שנותנת עצות לבישול עבור בחור צעיר שרוצה לבשל בקלות. הוא לא רוצה לבזבז זמן יקר והיא אומרת לו שלא כדאי לו לבשל כמו שהיא בישלה בגיל 20 אלא שעליו להתקדם לשנת 2020. בכך יש חיבור בין התיאור של האישה בתור הדמות האחראית על הבישול ועל הזמנים המודרניים שלא מקבלים תיאור ישיר כזה בצורה פשוטה.

ב.

ראשית, יש לזכור כי פירוש ההגמוניה היא שליטה של המעמד השליט אשר מטמיע בקהל ערכים ונורמות שנועדו לשמר את מקומו. אמצעי התקשורת עוזרים בהטמעה של האידאולוגיה של המעמד השליט וההגמוניה עצמה מושגת באמצעות יצירת תודעה כוזבת בקרב הציבור.  הייצוג התקשורתי של קבוצת הנשים ניתן לניתוח על ידי המודל של הול. לפי הול, ניתן לפענח מסר טלוויזיוני על-ידי שלוש עמדות שונות. ראשית עמדת קבלת המסר פשוטו כמשמעו. שנית, פירוש הצופן בדרך מתדיינת שבה חלק מן הצופן מקבל את המשמעות ההגמונית שלו אולם חלק מן הצופן פתוח למשא ומתן. שלישית, היא קריאה מתנגדת אשר מבינה את הצפנים אולם יוצאת נגדם ומבקשת לפרק אותם (הול, 1980).

95.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מגדר | מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום | תקשורת
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
1500
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.