אומנות ניו מדיה

מזהה: 7606
מאמר חם

 א.(2020)  Deconstruction[1]

ב. בספרו (2001) “The Language of New Media” שואף לב מנביץ' ((Lev Manivichv, לתעד, לתאר ולהבין את ההגיון מאחורי שפת המדיה החדשה שהתפתחה בשנים האחרונות, וטוען כי מאה שנים לאחר לידתו של הקולנוע האמצעים הקולנועיים של בניית זמן, של תיאור ובניית סיפור, של קישור בין חוויה אחת לאחרת, הפכו לכלים הבסיסיים באמצעותם משתמשי המחשב, ניגשים ומקיימים אינטרקציה. מנביץ' מסביר כי כל מדיה פועלת על ידי תרגום ורפורמה של אמצעי תיקשורת אחרים, והשפה של ממשק האדם – מחשב, פועלת באמצעות השאלה וניסוח מחדש של המאפיינים הויזואליים, המתקיימים בקולנוע ובטלוויזיה. לדידו של מנביץ' בחברה המודרנית של היום הנסמכת בעיקרה על מסכים, ישנה העדפה הולכת וגוברת, להציג ולשתף מידע באמצעות תצורה של רצפי תמונות זזות אודיו –ויזואליות, על פני שיתוף באמצעות טקסט.[2]

במאמר “Glitch Studies Manifesto” (2011) טוענת רוזה מנקמן (Rosa Menkman), כי לרעש ישנה מערכת מאוד ספציפית של כללים בתורת האינפורמציה, וכי בדרך כלל הרעש, מייצג מצב בו הרעיון הסטטי והלינארי של העברת מידע – נקטע. במדיה הדיגיטלית מצבים כאלו באים לידי ביטוי כהפרעות ושיבושים בקידוד ואמנים מנצלים שיבושים אלו על מנת ליצור יצירות אמנות ספציפיות למדיה. בנוסף כותבת מנקמן, כי מה שמשתמע מיצירות אומנות אלו זה שהמשמעות של רעש מורכבת יותר, מהאופן בו הוא מוסברת ומתקיימת בתוך תורת האינפורמציה, מכיוון שהמשמעות של רעש משתנה בהתאם לפרספקטיבה.

70.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אומנות
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
1137
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.