האידיאולוגיה הסוציאליסטית תחת שלטונה של מפלגת ה- SED במזרח גרמניה החל משנת 1958, חרטה על דגלה את הסיסמא : "כימיה מביאה לחם, שגשוג ויופי", ובכך התחילה את העידן התעשייתי החדש של מזרח גרמניה – הפלסטיק. הקמפיין השאפתני ומטרתו המוצהרת הייתה להביא מודרניזציה כלכלית (בעיקר) לאזור. המודרניזציה הינה חלק בלתי נפרד מהאידיאולוגיה אותה רצו לקדם במפלגה. הרצון להרחיב את החברה הסוציאלית המודרנית עבר דרך הכלכלה המזרח גרמנית המסורתית והתלותית.
כלכלה זו נזקקה לתחליפים של חומרי גלם אשר השאירו את מזרח גרמניה בזנב הטכנולוגיה ותלויים במדינות מערב ובברית המועצות.
מוצרים כמו : עץ, מתכות, זכוכית ועוד חומרים מסורתיים שבהם השתמשה מזרח גרמניה.
הפלסטיק היווה תחליף הגיוני, תחליף אשר יביא לצמיחה, אילו רק ילמדו להשתמש בו נכון, בכמויות גדולות ואיכותיות – פרודוקטיביות היה שם המשחק.
בעבודה זו אציג באיזה אופן השמישו את הפלסטיק לכול צרכי היום יום על מנת לפתח כלכלה עצמאית וענפה.
ואבדוק את המטרה הסמויה של מפלגת ה- SED בתוכנית הכימיה. כיצד המפלגה השתמשה בתעשיית הפלסטיק על מנת לקדם את האידיאולוגיה הסוציאלית. יש לזכור כי מזרח גרמניה ידעה ארגונים ומפלגות רבות אשר שניסו להפיל את המפלגה, ועל כן היה צורך ליצור לגיטימציה שלטונית, את הלגיטימציה הזאת מצאו ה- SED בענף הכלכלה החדש – פלסטיק. בעבודה זו הוכיח את הטענה הזו, שהקמפיין החדש צעד יד ביד עם האידיאולוגיה הסוציאליסטית וקידומה.
תוכן עניינים
1.0 מבוא
2.0 סקירת ספרות
3.0 היסטוריית הקמתה של מפלגת האיחוד הסוציאלי של גרמניה
4.0 האידיאולוגיה הסוציאליסטית של מפלגת ה- SED
4.1 ועדת הכלכלה
5.0 תעשיית הפלסטיק לאחר קבלת ההחלטה על "תוכנית הכימיה"
5.1 שנות ה- 50 – שנות ה- 70
5.2 שלהי שנות ה- 70, שנות ה- 80
6.0 כיצד השתמשה המפלגה בתעשיית הפלסטיק לקידום רעיונותיה האידיאולוגיים
7.0 סיכום
6.0 בביבליוגרפיה