באילו אופנים השתמשה מפלגת השלטון בתעשיית הפלסטיק במזרח גרמניה בשנים 1950-1960 כדי לקדם את האג'נדה שלה

מזהה: 1986
מאמר חם

האידיאולוגיה הסוציאליסטית תחת שלטונה של מפלגת ה- SED במזרח גרמניה החל משנת 1958, חרטה על דגלה את הסיסמא : "כימיה מביאה לחם, שגשוג ויופי", ובכך התחילה את העידן התעשייתי החדש של מזרח גרמניה – הפלסטיק. הקמפיין השאפתני ומטרתו המוצהרת הייתה להביא מודרניזציה כלכלית (בעיקר) לאזור. המודרניזציה הינה חלק בלתי נפרד מהאידיאולוגיה אותה רצו לקדם במפלגה. הרצון להרחיב את החברה הסוציאלית המודרנית עבר דרך הכלכלה המזרח גרמנית המסורתית והתלותית.

כלכלה זו נזקקה לתחליפים של חומרי גלם אשר השאירו את מזרח גרמניה בזנב הטכנולוגיה ותלויים במדינות מערב ובברית המועצות.

מוצרים כמו : עץ, מתכות, זכוכית ועוד חומרים מסורתיים שבהם השתמשה מזרח גרמניה.

הפלסטיק היווה תחליף הגיוני, תחליף אשר יביא לצמיחה, אילו רק ילמדו להשתמש בו נכון, בכמויות גדולות ואיכותיות – פרודוקטיביות היה שם המשחק. 

בעבודה זו אציג באיזה אופן השמישו את הפלסטיק לכול צרכי היום יום על מנת לפתח  כלכלה עצמאית וענפה.

ואבדוק את המטרה הסמויה של מפלגת ה- SED בתוכנית הכימיה. כיצד המפלגה השתמשה בתעשיית הפלסטיק על מנת לקדם את האידיאולוגיה הסוציאלית. יש לזכור כי מזרח גרמניה ידעה ארגונים ומפלגות רבות אשר שניסו להפיל את המפלגה, ועל כן היה צורך ליצור לגיטימציה שלטונית, את הלגיטימציה הזאת מצאו ה- SED בענף הכלכלה החדש – פלסטיק.  בעבודה זו הוכיח את הטענה הזו, שהקמפיין החדש צעד יד ביד עם האידיאולוגיה הסוציאליסטית  וקידומה.

תוכן עניינים

1.0 מבוא

2.0 סקירת ספרות

3.0 היסטוריית הקמתה של מפלגת האיחוד הסוציאלי של גרמניה

4.0 האידיאולוגיה הסוציאליסטית של מפלגת ה- SED

4.1 ועדת הכלכלה

5.0 תעשיית הפלסטיק לאחר קבלת ההחלטה על "תוכנית הכימיה"

5.1 שנות ה- 50 – שנות ה- 70

5.2 שלהי שנות ה- 70, שנות ה- 80

6.0 כיצד השתמשה המפלגה בתעשיית הפלסטיק לקידום רעיונותיה האידיאולוגיים

7.0 סיכום

6.0 בביבליוגרפיה

260.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
היסטוריה
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
4172
היקף עמודים:
17
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.