שאלה 1
האלימות הייתה חלק בלתי נפרד מההתיישבות הקולוניאלית של האירופאים באפריקה. המתיישבים האירופאים השתמשו באלימות תגובתית על מנת להנחיל פחד ושליטה (Shadle, 57). נקודת מחלוקת חשובה נוספת בחברות הקולוניאליות היו היחסים המיניים בין שליטים קולוניאלים לאנשים ילידים מאחר והם הביאו לצורך לנהל משא ומתן על קווי התיחום בין המושבות למתיישבים ועל הגדרות של "לבן", "יליד" ו"גזע מעורב". הנושאים האלה הושפעו במיוחד מרעיונות גזעניים(Lindner, 59). הרעיונות הגזעניים הללו מרמזים על הפחד מהמגעים המיניים בין הגזעים, כמו גם מהפחד של השלכותיהם, יצירה של חברה מעורבת גזעית שהולכת וגדלה. יחסים בין גברים שחורים ונשים לבנות נתפסו כמסוכנים עוד יותר כי התפיסה הייתה שהם לכאורה מערערים את כל ההיררכיה הקולוניאלית. למרות שהיו רק מעט יחסים מהסוג הזה, הם נחשבו בלתי מקובלים לחלוטין, הן בחברות הקולוניאליות והן באירופה האימפריאליסטית ולכן היו השלכות נוראיות ליחסים שכאלה (Lindner, 60).
שאלה 2
המושבות האירופאיות באפריקה לא היו הומוגניות. ניתן לומר כי היו שלושה סוגים של מושבות קולוניאליות. על פי פול לירוי ביליו, אשר בחן את הקולוניות האירופאיות. הראשונה הייתה מושבות של שפל, השנייה מושבות ניצול ואילו הסוג השלישי דיבר על מושבות מעורבות. ההתנגשות שנוצרה בין האוכלוסיות לא הייתה רק בין האירופאים לילידים אלא גם בין הקהילות האירופאיות עצמן. האיטלקים למשל ראו בצורה שונה את הקולוניזציה וההגירה. החוקר ליאון קרפי, פרסם את המחקר הקולוניאליסטי הראשון באיטלקית. קרפי ציין, כי המילה "COLONIA", באיטלקית הפירוש שלה הוא לא רק רכוש מעבר לים, אלא גם יישובי מהגרים במדינות זרות (Choate, 98). שתי האידיאולוגיות הפוליטיות לקולוניאליזם, של השקעת הון או אוכלוסייה, הגיעו לכדי התנגשות בתוניסיה. הוונציאנים, האיטלקים, התיישבו בעצם בתוניס מאז המאה השתים עשרה ואחריהם החלו להתיישב שם גם יהודים מנוצרים מאזור ליוורנו ואזורים אחרים בטוסקנה (Choate, 99).