1. הנימה הקומית בתיאטרון מאופיינת בקלות דעת, רוח של סובלנות ורחמנות, אווירת היתר שבמאורעות המחזה, סטייה קבועה מן המקובל, חוסר רצינות. אי התאמה בין רצוי ומצוי גם כן אופיינית לנימה הקומית. אמנם, במידה רבה התכונות תלויות במוסכמות חברתיות ותרבות של החברה בעת כזו או אחרת. דברים מצחיקים באתונה של אריסטופנס בעת מלחמת פלופונסוס היו שונים מאלה, לדוגמא, שהיו מצחיקים ברומה בעת פלאוטוס במאה השנייה לפנה"ס, למרות שגם ב"האכארנים", גם ב"ליסיסטרטה" וגם ב"פסאודולוס" המאורעות מתרחשים הוא אתונה. (ספר הקורס, חלק א', מבוא, עמ' 20-21)
2. א. אחד האמצעים הקומיים החשובים ב"פסאודולוס" הינו סוג הבדיחות המילוליות של גיבור המחזה, העבד פסאודולוס. בין הבדיחות יש אלה הבנויות על משחק מילים ומשחק עם שפה. לדוגמא, פסאודולוס אומר את הדברים כמו: "המזל עצמו לא היה יכול להתמזל לי בזמן ממוזל יותר מהמכתב הזה שהתמזל לידי ממש בזמן." (ספר הקורס, חלק א, פרק 2 חלק 2, עמ' 190) האמירה המוזרה בפני עצמה אמורה ליצור צחוק בקהל. אבל יש גם הבדיחות המילוליות הבנויות על אבסורדיות של מעשים אותה מבקר פסאודולוס.