האני השירי' ומימושו במבנה הצורני-קטלוגי בשירת עמיחי'

מזהה: 2028
מאמר חם

שירת עמיחי מתוארת על ידי חוקרים שונים כמי שפנתה מהחוויה הקולקטיבית שבוטאה בשירת דור הפלמ"ח אל החוויה האישית, מן ה"אנחנו" אל ה"אני". ויסברוד (2002) מתארת בספרה כיצד הדבר בא לידי ביטוי באופיים האוטוביוגרפי של רבים משירי עמיחי בהם האני השירי שר על עצמו, על חייו, אהבותיו וזיכרונותיו- מנקודת מבטו האישית. יתרה מכך, שביט (2001) מתאר כיצד עמיחי נכנס אל עולם השירה העברית בסיטואציה של תמורה פואטית גדולה -.מעבר מתקופה של זיקה מרכזית לעולם השירה המודרנית הרוסית , על סגנונותיה וצורותיה הייחודיים , לעולם השירה המערבית המודרנית , בראש וראשונה האנגלית-האמריקאית ובמידה מסוימת הגרמנית ; ומעבר משירה שהפרוזודיה הבסיסית שלה מסורתית , דהיינו , מבוססת על משקל סדיר , חריזה סדירה ומבנה סטרופי סדיר , לשירה חופשית , ללא משקל סדיר , ללא חריזה סדירה וללא מבנה סטרופי סדיר .

באופן זה, מתארת ויסברוד (2002) את הסגנון הצורני והלשוני הייחודי לשירת עמיחי, היא מביאה את ציטוטו של הר-אבן שתיאר את שירת עמיחי כ: "רסיסים של שורות, שברים של דימויים מלוקטים באקראי לאו דווקא מתוך היגיון פנימי מוכרח (הר-אבן, 1958). סגנון ייחודי זה, כונה על ידי חוקרים שונים בשם 'מבנה קטלוגי'. ערפלי (1986) מתאר את המבנה הקטלוגי כרשימה של פריטים שאינם תלויים זה בזה או משתלשלים זה מזה, אך אף על פי כן יש להם מכנה משותף שמקשר אותם זה לזה. 

 

מבוא

'חייך ומותך אבי'
'בהיותי ילד'
'אמי אפתה לי את כל העולם'
'לא כברוש'

סיכום

רשימת מקורות

205.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
ספרות עברית
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
3258
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.