פרטיות ומידע - 7 סעיפים

מזהה: 7253
מאמר חם

1. זיוף עמוק, או "deep fake", היא טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית, המאפשרת לבצע זיוף של וידאו, צילומים או אודיו בדרך שנראית כמו המקור. באמצעות טכנולוגיה של זיוף עמוק אפשר ליצור למשל קטע וידאו שבה נראה אדם ידוע אומר דברים שמעולם לא אמר, ו"הושתלו" בפיו באמצעות טכנולוגיית הזיוף העמוק המדמה סיטואציה שבה האדם אכן אמר את הדברים. האפקטיביות הרבה שיש לטכנולוגיית זיוף עמוק היא בשל ההשפעה הרבה שיש למראה עיניים, שהיא יותר מאשר משמע אוזניים בלבד, ולקטעי וידאו יש השפעה רבה על הצופים.

הסכנות הנובעות מהזיוף העמוק הן מגוונות. הזיוף העמוק יוצר סכנה במישור הפוליטי, משום שהוא מאפשר "לשתול" דברים בפיהם של פוליטיקאים המתמודדים לבחירות, למרות שלא אמרו את הדברים. 

 

2. בספר "מרחב פרטי" של פרופ' בירנהק נדונו הגדרות אפשריות שונות למונח הפרטיות. הגדרה אחת היא פרטיות קלאסית, שמתמקדת במקרים קלאסיים שבהם יש מקום לפרטיות, כמו מצב רפואי, חיי מין, שיחות אישיות וכדומה. הגדרה נוספת היא כי הפרטיות היא תלויה בערכים המשתנים בחברה, ובהקשר זה יש הבדל בין אירופה לבין ארה"ב. אפשרות נוספת היא כי בשל הקושי להגדיר את הפרטיות הרי שזאת נעשית על דרך השלילה, כמו שנעשה בסעיף 2 לחוק הגנת הפרטיות המונה בצורה מפורטת את הפעולות שנחשבות לפגיעה בפרטיות.

100.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
תגיות:
מערכות מידע | משפטים
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
3987
היקף עמודים:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.