ברשימה זו להלן, נסקור את המצב המשפטי הנורמטיבי הקיים במדינת ישראל בכל הקשור לנטל המס המוטל על עיתונאי חוץ, ועל ספורטאי חוץ, נרחיב את הדיון באשר למגמות הסותרות הקיימות בתחומים אלה, וההתנגשות הבלתי נגמרת בין פקידי האוצר הפועלים באופן מתמיד לפגיעה בהקלות המס הן באופן כללי לתושבי המדינה, והן באופן ספציפי לתושבי חוץ העובדים במדינת ישראל. כן נתייחס לאמנת המס בין ישראל לארה"ב, לניסיונות לכרסם בהטבות ובהקלות המס להם זוכים עיתונאי החוץ, ניסיונות שעד עתה, נחלו כישלון חרוץ. כן נתייחס לפסיקה הקיימת בתחומים אלה, ואשר גם בה נמצא קיום סתירות בפרשנות המשפטית בסוגיות בהן עסקינן. בנוסף, נייחס פרק לדין הרצוי, ודעה אישית בנושא, וסיכום מצב הדברים שיובאו בגוף העבודה. מיסוי עיתונאי חוץ : מיסוי עיתונאי חוץ, נסמך מבחינה נורמטיבית על הוראות פקודת מס הכנסה (1), ועל תקנות מס הכנסה (עיתונאי חוץ) (2). תקנות אלה, הותקנו מכח הוראות סעיף 75 א לפקודה. ההגדרה שניתנה לעיתונאי חוץ, היא תושב חוץ שהגיע לישראל בכדי לעסוק בישראל בהכנת כתבות לעיתון, או לאמצעי שידור אלקטרוני או לסייע בהכנתן של אלה, ומקבל את שכרו מתושב חוץ, ורשום באגודת עיתונאי חוץ בישראל (3). תקנות מס הכנסה (עיתונאי חוץ) מתייחסות בין היתר לניכוי הוצאות שמוציא עיתונאי החוץ עבור לינה או דמי שכירות של דירה ששכר בישראל, ובלבד שהגיש מסמכים וקבלות בדבר הוצאה זו, להנחת דעתו של פקיד השומה. עוד נקבע כי אם עיתונאי החוץ שהה בשנת מס מסוימת מעל ל- 30 ימים מחוץ למדינת ישראל, הרי שניכוי זה יותר באופן חלקי לפי היחס בין התקופה שבה שהה במדינת ישראל לבין כלל שנת המס. (4).
מבוא
מיסוי עיתונאי חוץ
מיסוי ספורטאי חוץ
דין רצוי – דעה אישית
סיכום
רשימה ביבליוגראפית