חובת הדיווח החלה על תאגידים

מזהה: 2872
מאמר חם

א. חובת הדיווח חלה על התאגיד על מנת שהמשקיעים בתאגיד יוכלו לקבל לידיהם את כל המידע הרלבנטי עבורם לשם הפקת מקסימום הרווח מהשקעתם. הם צריכים להיות מודעים לסיכונים שהחברה נוטלת על עצמה ולאפשרות של השאת רווחי החברה.

חובת הדיווח מטרתה נוספת. להטיל הרתעה על נושאי המשרה בחברה, שכן הם יודעים כי ציבור המשקיעים יכול לבחון את כל פעולותיהם, וככל ויתרשלו בעבודתם הם עלולים להיות חשופים לתביעה כנגד החברה ואפילו לתביעות אישיות כנגדם.

חובת הדיווח קבועה בתקנות ניירות ערך ומגדירה את חובת הדיווח לחובת דיווח כללית באמצעות דו"ח שנתי ולחובת דיווח מידית באמצעות דוחות מידיים לאחר כל פעולה מהותית שהחברה מבצעת.

 

ב. ההגדרה של מידע מהותי איננה חד משמעית ונתונה לשיקול דעתו של בית המשפט. בפסק הדין נקבע כי זהו מידע שעלול העלול להשפיע באופן מהותי על החלטותיו של המשקיע, ובכלל זה על החלטתו לרכוש או למכור את ניירות הערך של החברה. עוד נקבע כי על מנת שמידע מסוים ייחשב כמידע מהותי, אין צורך בכך שפריט המידע לבדו נתון מכריע לצורך החלטה או ביצוע עסקה, ודי בכך שבשקלול עם מסכת נתונים כוללת עלולה להיות לו השפעה על קבלת החלטותיו של המשקיע. בפסק הדין נקבעו שני מבחני עזר: א. מבחן ההסכמה העקרונית, היינו האם החברה קיבלה הסכמה עקרונית להתקשר או לבצע עסקה מסוימת והאם התקבלה החלטה לגבי פרטי הפעולה או העסקה. ב. מבחן התוחלת, היינו מהו הסיכוי שהחלטה או פעולה מסוימת עתידה להתבצע. מבחן זה איננו חד משמעי ומושפע גם מהמשקל שיש לייחס לתוצאת הפעולה הנדונה כלפי החברה.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
תגיות:
דיני תאגידים | משפטים
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
969
היקף עמודים:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.