המנגנונים היוצרים את פערי השכר בין גברים לנשים בשוק העבודה

מזהה: 5968
מאמר חם

במסגרת עבודה זו אני אנסה, לרדת לעובי הקורה, בשאלה מהם המנגנונים היוצרים את פערי השכר בין גברים לנשים בשוק העבודה וכיצד מתבטאים הניסיונות לפתור אותם?

יסוד המגדר ממלא תפקיד מכריע כעיצובו של שוק העבודה בכלל, ושל שוק התעסוקה בישראל בפרט, שני היבטים מרכזיים לעובדה זו: חלוקה ברורה של שוק המשרות ל"נשיים" ול"גבריים", פערי שכר משמעותיים לרעת רמות השכר בעיסוקים "הנשיים", פערי שכר אלו כך מסתבר נובעות גם ממשוא פנים שלילי לעיתים סמוי ולא מודע, כלפי כל עיסוק המתויג כ"נשי".[1]

על אף שנושא זה נחקר ומדובר מזה מספר עשורים, הופתעתי לגלות כי עדיין ישנם פערי שכר  משמעותיים ולא חל בו הרבה שינוי משנות ה-80[2].

על מנת למזער את הפערים מתערבות  מדינות בטיפול במניעת האפליה ובפערי השכר, בארץ על ידי שני חוקים עיקריים:

חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה שחוקק בשנת 1988 וניסה לתת מענה כלשהו למיגור האפליה וזה לשונו:

"לא יפלה מעסיק בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, היריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ- גופית, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, מקום מגוריהם, השקפתם, מפלגתם או שירותם במילואים.... בכל אחת מאלה: (1) קבלה לעבודה, (2) תנאי עבודה, (3) קידום בעבודה, (4) הכשרה או השתלמות מקצועית, (5) פיטורין או פיצויי פיטורין"[3]

 

מבוא

פרק ב '-שוויון מגדרי אז והיום

פרק ג '- הגורמים העיקריים לאפליה ופערי שכר בין גברים לנשים

פרק ד '- פתרונות לבעיית האפליה וכלים משפטיים למיגורה

פרק ה '-סיכום מסקנות ודעה אישית

ביבליוגרפיה

230.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה
תגיות:
דיני עבודה | משפטים | שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
3699
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
9
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.