חינוך לחיים משמעותיים

מזהה: 1674
מאמר חם

בני האדם הינם אנשים בעלי ציפיות רבות, כאשר המטרה היא חיים מאושרים עבורו ועבור ילדיו. המרכיב של אושר הינו שונה מאחד לשני, ואינדיבידואלי לכל הורה. פרק זה דן באחד המרכיבים המרכזיים של חיים מאושרים, והוא חיים משמעותיים. רכיב זה אינו סותר רכיבים אחרים כמו הנאה או מוסריות, ופעמים רבות הם אף משולבים זה בזה, אך עדיין לחיים משמעותיים קיימים מאפיינים ברורים מאוד וייחודיים לו.

בסקירת הקלאסיקות של התרבות המערבית, ניתן לקחת כמה דוגמאות במטרה לזהות את הייחודיות והמאפיינים של חיים משמעותיים. הדוגמא הראשונה היא מספר קהלת, שמסכם ואומר "הכול הבל", אין כל טעם להתאמץ לחיים נעלים ומוסרים יותר. הדוגמא השנייה באה כ-2000 שנה לאחר מכן, על-ידי שייקספיר, המביא את הדמות של הנסיך מדנמרק, אשר שואל את עצמו :"להיות או לא להיות", כאשר בדמות של המלט, הוא מדגיש את חוסר חשיבות ערך החיים והריקנות שבהם. הדוגמא השלישית היא דוסטויבסקי הרוסי, אשר אמר: "אם אין אלוהים הכול מותר". הוא זועק את הריקנות שבנאורות והחילוניות. בהמשך ניטשה הגרמני אומר "בשקיעת האלילים", ולאחריו ויקטור פרנקל "באדם מחפש משמעות", מגיעים למסקנה כי חיים ללא משמעות אינם חיים. מסקנה זו מביאה לבעיה חדשה הנגרמת בעקבות התרבות המודרנית, אשר מתעלמת מערכים וממסורת, ומביאה את האדם לעולם אבוד ומנוכר. מה שמביא את קאמי הצרפתי לגרום לנו להתמודד עם השאלה המשמעותית ביותר "האם שווב לנו לחיות בעולם בו נותצו האלילים, ואין מענה לכמיהה האנושית? " כל הדוגמאות הללו, מביאות להתמודדות עם הנתון, כי האדם הוא יצור בעל טעמים, אשר דורש הסברים לכל דבר, במטרה לתפקד.בשונה מבעלי החיים, האדם אינו מנווט על ידי האינסטינקטים הבסיסים אלא פועל לפי משמעויות המגבשות את זהותו. הוא יוצר לעצמו סולמות ערכים המתבססים על מחויבויותיו, נאמנותו לעצמאותו ואישיותו,מתוך אכפתיות לאחרים ולעולם. קלאסיקות אלו מביאות שני מימדים לחיים משמעותיים.המימד הראשון, הדתי, דרך לפיה המשמעות היא לחיות. המימד השני, הגשמי,הרציונאלי יותר, המונגש לשגרת חיינו. בדיון זה ההתמקדות היא במימד השני בו קיימת הבנה לגבי האתגרים העומדים בפני נתינת משמעות לחיים.

ניתן לראות כי בני אדם מיחסים היגדים למשמעויות של החיים: 1. היגד המתייחס למערכת החינוך אשר מתמקדת בשפיכת מידע, ולא בנתינת משמעות ללימוד, דבר המשניא את הלימודים על התלמידים, ואינו עוזר להם לפתח כישורי חשיבה. 2. היגד המתמקד באם הדוחפת את בנה למצוא דבר מה לעשות,במטרה למצוא משמעות טובה יותר לחייו. 3. היגד המתמקד במשמעות הרבה שקיבל המטייל בהודו, לעומת תאילנד בה היה רק טיול מהנה. 4. היגד המתמקד באיכות סרט מסוים, אשר השאיר רושם משמעותי על הצופה, לעומת הסרט השני, אשר השאיר את הצופה אדיש. 5. היגד המציין חשיבות רבה יותר לפעילות בעמותה או הרחבת ההשכלה, לעומת צפייה בעוד פרק טלנובלה. 

0.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
1857
היקף עמודים:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.