ילד בעל שיתוק מוחין המשולב במערכת החינוך הפורמאלי - הצגת מקרה

מזהה: 1306
מאמר חם

צרכים מיוחדים- מטלה

1. בעבודה זו בחרתי להציג ילד בעל שיתוק מוחין המשולב במערכת החינוך הפורמאלי, בית ספר יסודי באזור בו אני מתגורר.

2. אסף (שם בדוי) הינו ילד בן 12, הלומד בכיתה ו' בבית ספר יסודי בו לומדים ילדים שאינם בעלי צרכים מיוחדים או מוגבלויות. אסף הינו ילד חברותי, שמח רוב הזמן, חייכן וניכר עליו המאמץ בהתמודדות עם הקשיים הנלווים ללקותו. משפחתו של אסף מורכבת מזוג הורים, אח בכור בן 21, אחות בת 17, אסף בן 12 ואח נוסף בן 9. משפחתו של אסף הינה תומכת ומקבלת את מוגבלותו ועושה את מירב המאמצים על מנת שאסף יוכל להשתלב ולקחת חלק במסגרות התואמות לגילו ולצרכיו. תמיכתה של המשפחה מסייעת לאסף רבות ותורמת למעורבותו בכלל המסגרות בהן הוא לוקח חלק.

3. הלקות ממנה סובל אסף הינה שיתוק מוחין, על פי היכרותי עם הלקות, מדובר בחוסר תפקוד של חלק מסוים במוח האחראי בין השאר על התנועה והמוטוריקה הגסה. קשייו של אסף עקב לקותו באים לידי ביטוי במספר תחומים עיקריים. התחום הראשון הינו השיתוק בפלג גופו התחתון. מאז שהיה בן 4, אסף משותק ואינו מסוגל להזיז או לשלוט באופן רצוני בפלג גופו התחתון. בשנים הראשונות לשיתוק אסף התקשה מאוד לתפקד ומשפחתו נאלצה להרים ולסחוב אותו למקומות בכדי שיוכל לקחת חלק, לאחר מכן אסף למד להתנייד בעזרת כסא גלגלים וכך יכול היה להיות שותף, כיום, הוא מתנייד בעזרת קולנועית ממנועת ומותאמת לצרכיו, דבר אשר מקל עליו ולו במעט את ההתניידות. כמו כן, הקולנועית מאפשרת לבני המשפחה להתפנות לאסף בתחומים אחרים בעוד שהוא מתנייד באופן עצמאי.

התחום השני הינו הקושי בדיבור. מחצית מפניו של אסף הינם משותקים, דבר אשר מפריע לו בדיבור. כאשר הוא מדבר, אסף מזיל ריר, יורק ומתאמץ על מנת שהדיבור שלו יהיה מובן ויוכלו להבין אותו. מאמציו הרבים של אסף מצליחים רוב הזמן ואכן ניתן להבין את דבריו ולשוחח עמו. למרות זאת, הדבר מקשה עליו רבות ודורש ממנו מאמץ רב בכל העת בו נפגש עם אנשים. המפגש הקשה ביותר של אסף הינו עם ילדים, זאת מכיוון שרובם אינם עושים מאמץ כפי שעושים המבוגרים, כדי להבין אותו ואינם מתנהגים אליו כילד מן השורה. למרות זאת, אסף אינו נמנע ממפגש עם ילדים אלא מתמודד עם הקושי.

התחום השלישי הינו הלקות השכלית. אסף לוקה בשכלו, דבר אשר גורם למוגבלות בהבנה, למידה ועוד. הדבר מקשה עליו רבות את התקשורת עם בני גילו, הבנת סיטואציות חברתיות והתנהגות על פי קודים מסוימים, למידת חומר המותאם לגילו ועוד. הלקות השכלית הינה הלקות שמקשה עליו ביותר, מכיוון שלא ניתן להתמודד עמה על ידי פתרונות למיניהם, היא מאפיינת אותו אל מול הסביבה ומקשה עליו את השילוב.

0.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
עבודה סוציאלית
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1365
היקף עמודים:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.