ענף הכדורגל נחשב לספורט עממי ותיק שאהוד על אוהדים רבים בעולם. ספורט זה שהחל לפי הערכה עוד במאה ה- 12, הפך במאה ה- 20 ואילך לענף ספורט חובק עולם המושך אחריו קהילות רבות ומיליארדי אוהדים בעולם. החל מהמאה ה- 19 ובעיקר במאה ה-20 ענף הכדורגל החל להפוך לענף מסחרי שבו שחקנים מקבלים שכר על פעילותם; יזמים, משקיעים ומפרסמים פועלים בשיתוף עם מועדוני כדורגל; וארגונים בינלאומיים כדוגמת FIFA ופדרציות כדורגל אחרות מקדמות פעילות בינלאומית של ענף הכדורגל (גלילי, בן-פורת, ולידור, 2009, עמ' 51-53). שיתוף הפעולה בין יזמים, אנשי עסקים ומפרסמים הוביל לכך שמספר מועדונים וליגות שונות מאופיינות עם תזרימי מזומנים הנאמדים במיליארדי דולרים בכל שנה, ומועדוני כדורגל ברזיל, גרמניה צרפת ואיטליה למשל, משקיעים משאבים רבים לצורך קידום ושיכלול משחק הכדורגל ושימור הישגי המדינות בתחרויות הכדורגל (Nicoliello, Nicoliello, Zampatti, &Zampatti, 2016, p. 465-466).
חדירת המסחור לכדורגל, החלה לשחוק במאפייני הענף שקידם בין היתר תחרויות הוגנות, שוויוניות, הדדיות, ועזרה לחבר. המסחור הוביל לתופעות של מקרי שוחד בפדרציות ספורט, על פניו סחר בבני אדם בעקבות רכישה ומעבר של שחקנים מקבוצה לקבוצה, הטיית משחקים, הונאות, פגיעה במועדונים חלשים, פגיעה בצביון וזהויות של קבוצות קהילתיות, ויצירת מונופוליזם של קבוצות חזקות בתחרויות בינלאומיות (CDES, 2013, p. 217-219).
מבוא
1. כדורגל ורווחים - בחינת יחסי הגומלין בין הרווח הכלכלי וענף הכדורגל
2. שחיקת המיקוד בכדורגל והתמקדות ברווחים הכלכליים
3. פתרונות אפשריים להתמודדות עם הרווחים והכדורגל - שוק, חוק וסביבה חברתית
3.1 החוק
3.2 הסביבה החברתית
3.3 השוק
4. רווחים, כדורגל והתנגשות בעקרונות המוסר
4.1 תועלתנות
4.2 צדק
4.3 מידות טובות
5. מודל בעלי העניין ואחריות חברתית תאגידית כפתרון לבעיות המוסר
6. סיכום והמלצות יישומיות
ביבליוגרפיה