יסודות הניהול - 4 שאלות

מזהה: 5678
מאמר חם

משימה מספר 1 – חובה

נבחר כתבה מתוך העיתונות הכלכלית העוסקת בתיאור הארגון פייסבוק – מבין חברות טכנולוגיית המידע הגדולות, הרווחיות והמוכרות הקיימות בימינו, אשר קיימת כבר 16 שנה. להלן ננתח את החברה דרך SWOT ן-TOWS על ידי כתבתו של כביר (2020) אשר עוסקת ברווחים של פייסבוק ברבעון האחרון של 2019 ובצניחת המנייה של פייסבוק ב-7% כמעט.

א. נערוך ניתוח SWOT מפורט על הפירמה הנבחרת מתוך נתוני הכתבה ו/או האתר של החברה:

עוצמות

הרשת החברתית עם מספר המשתמשים הרב ביותר מרחבי העולם, אשר הולך ותופח – מספר המשתמשים ברשת החברתית של פייסבוק צמח ב-8% ב-2019 (הגיע ל-2.5 מיליארד איש) ומספר המשתמשים בסך הרשתות העיקריות שלה (הרשת החברתית, ווטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר) צמח ב-9% ב-2019 (הגיע ל-2.89 מיליארד איש) (כביר, 2020)

 

משימה מספר 2 

נבחר כתבה מהעיתונות הכלכלית שעוסקת בתפקודו של מנהל מסוים – נבחר בכתבתה של מנלה (2020) העוסקת בכתבות על מנהלים שמהווים דור המשך להוריהם. נתמקד בחיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ.

א. נסביר וננתח את מיומנויותיו של פייגלין באמצעות ארבע מיומנויות ניהול של החוקר רוברט כץ:

מיומנויות תפיסה: היכולת הקוגניטיבית לתפוס את הארגון בצורה הוליסטית, לחשוב, לעבד מידע ולתכנן, ומתוך כך להצמיח אסטרטגיה. 

 

משימה מספר 3

בחרנו בכתבה של מנלה (2018) העוסקת בהפעלת עובדים ובשיטות הפעלת עובדים בארגון ScheduleOnce, אשר הפעיל עובדים מן הבית בלבד עוד לפני שזה היה פופולרי בגלל משבר הקורונה. המנכ"ל, רמי גורלי, מתאר בכתבה כיצד הוא מצליח להפעיל את העובדים גם אם התקשורת איננה פנים אל פנים.

א. נסביר שלוש שיטות להפעלת עובדים (מתוך 7) העולות מתוך הכתבה:

הפעלה עצמית: האצלת סמכויות והענקת אוטונומיה מסוימת לעובדים להחליט על אופן ביצוע משימותיהם. 

 

 

משימה מספר 1 – חובה

משימה מספר 2

משימה מספר 3

משימה מספר 4

מקורות

100.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
4087
היקף עמודים:
14
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.