עבודה זו דנה בחברת שוגארט, חברה שהייתה חלוצה בתחום ייצור אריזות ממותגות לממתקים, החל משקיות לסוכר, שהיו הצלחה מסחררת, ועד למיתוג אריזות לממתקים שונים כמו שוקולדים וביסקוויטים, כפי שמודגם בפרק הראשון להלן.
מבחינה שיווקית, החברה מתמקדת בעיקר בתחום המיתוג ומציעה ללקוחותיה שירותי מיתוג ברמה גבוהה. המבנה הארגוני 'בשוגארט' הוא פונקציונאלי-שטוח, החברה מאוגדת תחת תחומי עיסוק מסורתיים – שיווק, מכירות, כספים, משאבי אנוש, ייצור. המוצר העיקרי והיחיד של החברה הוא מוצרי מיתוג מוצרי מתיקה מתוצרת היצרנים המובילים בעולם באריזות מעוצבות הממקדות את תשומת הלב במותג.
מטרת עבודה זו למצוא חוסר בשוק של לקוחות החברה ולהציע לחברה לשווק את החוסר הזה. נדונו שלוש אפשרויות: התמקדות במיתוג חבילות של נישה של מוצרי בריאות ללא סוכר, מוצרי טבע כמו פירות וירקות ומיתוג מתנות לילדים. נעשו סקרי שוק וצרכנים בנושא, ומסקנתם הייתה שעדיף לחברה להתמקד בתחום מיתוג המתנות לילדים.
להערכת היזמים ההשקעה במיתוג הנישה החדשה תכסה עצמה במהלך השנה השנייה למכירות, ובשנה החמישית צפויות מכירות בסכום של לפחות 3 מיליון ₪ ורווח של מעל 1 מיליון ₪.
חלק א'– זיהוי התחום , תיאור השוק הרלוונטי, בחינת התנהגות הצרכנים וזיהוי קהל היעד
חלק ב' –פתוח קונספטים אלטרנטיביים
חלק ג'- הערכת הפוטנציאל
חלק ד' –תוכנית השיווק
סיכום
מקורות
נספח