הצרכים שממלאת קבוצת הפייסבוק ''מרכז אמריקה- פורום מטיילים'' עבור בוגרים אחרי שירות הצבאי

מזהה: 5008
מאמר חם

 

שאלת המחקר של עבודה זו היא מהם השימושים שתרמילאים ישראליים עושים ברשתות החברתיות, ובאופן ממוקד בקבוצות פייסבוק של מטיילים, ומהם הצרכים ששימוש זה עונה עליהם. משאלת מחקר זו בולטים שני התחומים בהם עבודה זו תעסוק: תופעת התרמילאיות בכללותה, והמופע הישראלי שלה, ועולם הרשתות החברתיות. פרק זה מאורגן בהתאם: הוא יחל עם סקירת הספרות הרלוונטית בנוגע לתופעת התרמילאיות והמטיילים הישראלים, ימשיך בסקירת רקע לגבי הרשתות החברתיות והשימוש בהן בתעשיית התיירות, ויסתיים בסקירת מאמרים העוסקים בקשר בין שתי התופעות בהקשר המסוים של תופעת התרמילאיות.

תופעת התרמילאיות

תופעת התרמילאיות מרכזת עניין מחקרי רב במחקר העסוק בתיירות. עניין מחקרי זה מבוסס על התפיסה שמדובר במטיילים בעלי מאפיינים ייחודים, ולכן התרמילאיות כתופעה צריכה להיבחן בכלים אחרים מאשר אלו המשמשים את ניתוח תופעת התיירות הכללית. עם זאת, כפי שחלק זה של סקירת הספרות יראה, הגבולות בין התרמילאיות לביו תעשיית התיירות הכללית מטשטשים ומשתנים.

על פי טולכך ואחרים (Tolkach et al, 2018) תרמילאיות מומשגת ומוגדרת כתופעה מובחנת בתוך התופעה הגדולה של תיירות החל משנות ה-70 של המאה הקודמת. מאמרו הקלאסי של כהן מאותה תקופה (Cohen, 1979) נחשב לאבן הפינה של המחקר הסוציולוגי של התיירות, והטיפולוגיה שמוצעת בו היא ללא ספק אחד היסודות המרכזיים לדיון בתרמילאיות כתופעה תיירותית. על פי כהן, ניתן לחלק את התיירים לחמש קבוצות מובחנות על הספקטרום שבין שני קצוות: חיפוש תענוג טהור וחיפוש משמעות. הטיפולוגיה שכהן מציע היא של חוויות התיירות- מה התייר מחפש.

 

תקציר

תוכן עניינים

פרק 1: סקירת ספרות

1.1          תופעת התרמילאיות

1.2          צרכים שממלאות קבוצות פייסבוק כמקור מידע

1.3           שימוש ברשתות חברתיות בתעשיית התיירות

1.4          השימוש של תרמילאים ברשתות החברתיות

פרק 2: מתודולוגיה

2.1          שאלת המחקר

פרק 3: ממצאים

פרק 4: סיכום ודיון 

4.1          סיכום

4.2           דיון

פרק 5: רשימת מקורות

פרק 6: נספחים

540.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
8678
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.