אסטרטגיה ירוקה נובעת מן ההשפעה הגוברת של התעשייה על הסביבה. בשנים האחרונות חלה עלייה תודעתית בקרב הציבור למודעות לגבי הגנה על הסביבה, משום שמודעות זו גוברת חברות רבות מבקשות לאמץ גישה "ירוקה" שתעזור לשמור על הסביבה בצורה טובה יותר. העלייה במודעות לאיכות הסביבה גרמה גם לעלייה של תקנות איכות הסביבה הבינלאומיות, כל זאת כדי לשפר את התדמית של החברה בקרב ציבור הלקוחות שלה, וכדי להשיג יתרון תחרותי על חברות אחרות (Yan & Yazdanifard, 2014).
המודעות הגוברת לצורך באסטרטגיה ירוקה מביאה לכך שחברות שונות מבקשות לשלב אותם בתוך המסגרת הארגונית שונים במידה רבה. זאת מתוך ההנחה כי אסטרטגיה זו טובה הרבה יותר עבור היבטים שונים שמביאים לעלייה בביצועי החברות. מכאן עולה השאלה, האם באמת אסטרטגיה זו יעילה או שמא הדבר הוא לא מדויק כפי שהוא עשוי להיות מתואר במקומות שונים. העבודה תבקש לבחון האם אסטרטגיה זו אכן יעילה מבחינת ביצועי הפירמה.
הבעיה המחקרית היא לבחון את הדרך שבה בחירה בדרך שיווק של אסטרטגיה ירוקה תורמת בפועל לכך שחברה שבוחרת בדרך שיווק זו אכן יכולה לשפר את היתרון התחרותי היחסי בשוק שבו היא מתמודדת ופועלת.