ההבדל במוטיבציה, מחויבות ארגונית ושביעות רצון בין עובדי ארגון לבין עובדי מיקור חוץ

מזהה: 2130
מאמר חם

 

מחקר הנוכחי, לבחון השפעת סוג העסקת העובד על מוטיבציה, אשר עלולה לבוא לידי ביטוי באמצעות מחויבות העובד כלפי הארגון ושביעות רצונו של העובד מהארגון בו הוא עובד.

בהתאם למטרת המחקר, נבחנו הבדלים ברמת המחויבות, רמת שביעות רצון ורמת המוטיבציה בין עובדים שמועסקים ישירות על ידי מקום עבודתם, לבין עובדים אשר מועסקם דרך חברות קבלן. הטענה המרכזית הייתה, כי עובדי חברת קבלן ימצאו כבעלי מוטיבציה ומחויבות נמוכים יותר ביחס לעובדי חברה, אך יהיו שבעי רצון מעבודתם באותה מידה.

במחקר השתתפו 46 נבדקים, כאשר 69.6% מתוכם היו עובדים שמועסקים ישירות על ידי מקום עבודתם ו-30.4% היו עובדי חברות קבלן. נבדקים היו בעלי רקע ומאפיינים שונים. ההבדלים בלטו בעיקר בגיל הנבדקים, השכלת הנבדקים ומצבם המשפחתי, כאשר בקרב עובדי החברה, היו יותר נשואים, מבוגרים ובעלי השכלה אקדמאית.

הממצאים הציגו, כי לא קיים הבדל בין עובדי חברות קבלן לבין עובדי  החברה לא ברמת המוטיבציה, לא ברמת המחויבות ולא ברמת שביעות רצון של העובדים. יחד עם זאת, לאחר בחינת תת משתנים, נמצא כי רמת א-מוטיבציה גבוהה בקרב עובדי החברה ביחס לעובדי הקבלן. עובד נמצא, כי רמת מחויבות המשכית, גבוהה יותר בקרב עובדי קבלן, ביחס לעובדי החברה.

ממצאי המחקר מציגים באופן חד משמעי, כי סוג העסקת העובד, אינה משפיע על טיב עבודתו, אלא בעיקר בעלת השפעה על היעדר מוטיבציה ונכונות להישאר במקום העבודה. ממצאים אלו מציגים, כי מבחינת הארגון, אין הבדל מהותי האם להעסיק עובד ישירות, או באמצעות מיקור חוץ, כאשר שיקול הוא מוטיבציה של העובד. 

 

תוכן עניינים

1.            תקציר  

2.            מבוא   

3.            סקירת ספרות  

3.1.                  מוטיבציה של העובד  

3.2.                  שביעות רצון העובד  

3.3.                  מחויבות העובד  

3.4.                 מטרות המחקר, השערות ומודל המחקר  

4.            שיטה   

4.1.      אוכלוסייה  

4.2.  כלים  

4.2.1.                          משתנה שביעות רצון העובד. 

4.2.2.                           משתנה מחויבות ארגונית

4.2.3.                         משתנה מוטיבציה

4.3.  הליך  

5.                 ממצאים   

5.1.                  בחינת השערה 1-2  

5.2.                  בחינת השערות 3-4  

5.3.                 בחינת השערה 5  

6.             דיון ומסקנות   

6.1.                   השפעת סוג העסקה על מחויבות העובד  

6.1.                 השפעת סוג העסקה על מוטיבציה של העובד  

6.1.               השפעת סוג העסקה על שביעות רצון העובד 

6.2.                לסיכום 

6.3.              מגבלות העבודה  

רשימה ביבליוגרפית  

7.                 נספחים   

נספח מס' 1 – שאלון המחקר  

375.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
6017
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.