מטרת העבודה:
לנתח תמהיל מוצרים חדשים של חברה, תוך שימוש בכלים ועקרונות שנלמדו במהלך הקורס ולהבנות תהליך אפקטיבי עבור ארגון לפיתוח מוצרים חדשים.
חלק א
רקע על החברה
על פי אתר החברה, קבוצת שטראוס היא חברת מזון ומשקאות בינלאומית, הפועלת לשיפור חייהם של אנשים ברחבי העולם. בסיס הבית של הקבוצה נמצא בישראל – בו היא מהווה חברת המזון הגדולה ביותר. הקבוצה מנהלת פורטפוליו של 4 עסקים: שטראוס ישראל, שטראוס קפה, שטראוס מים, פפסיקו שטראוס מטבלים וממרחים. עסקים אלו מתחברים לשתי מגמות מרכזיות ומובילות בעולם – בריאות ואיכות חיים לצד פינוק והנאה.
על פי דוח החברה לשנת 2020 החברה עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בת בפיתוח, ייצור שיווק ומכירה בתחום המזון בישראל. בנוסף, פועלת החברה, באמצעות חברה בת וחברה קשורה, בתחום סינון מים.
הקבוצה הינה חברת מזון ומשקאות, המייצרת, משווקת ומוכרת בכ – 20 מדינות בעולם. החברה מתמקדת במוצרים ממותגים ובעלי ערך מוסף גבוה .על פי נתוני סטורנקסט היא קבוצת המזון השנייה בגודלה בישראל, ומחזיקה נתח של כ – 12% מסך שוק המזון והמשקאות בישראל .
חברת שטראוס וותיקה, איתנה מבחינה פיננסית וצומחת כל הזמן. גם אם יש שנים של ירידה במכירות, התופעה זמנית, ובסך הכול החברה רווחית.
חזון החברה – "לחולל פלאות מהדברים הבסיסיים ביותר" – הפיכת מוצרי טבע בסיסים לכאלה שיתנו הרבה עונג והנאה ללקוחות הצורכים אותם.
רקע
חלק ראשון
חלק שני
מקורות