פעולת רכישה, מיזם או השתלטות של חברה בינלאומית בארץ יעד, השונה מארץ המקור של החברה, הפכה להיות חלק אינטגראלי בעולם העסקים המודרני והגלובאלי. פעולה כזאת תתבצע על ידי הקמת חברות חדשות מאפס, מיזוג חברות קימות בארץ היעד או השתלטות עליהן ורכישתן. דפוס הפעילות המרכזי לאופן הביצוע יכול להיות בשני מסלולים מרכזיים: ניהול משותף (Joined Venture), או בעלות מלאה (Fully Owned). בגוף העבודה: בחלק הראשון בעבודה מוצגת סקירת האופציות ואפשרויות הפעולה וכן דפוסי הפעולה של חברות בינלאומיות בארצות היעד. בחלקה השני של העבודה יובאו ניתוח וסקירת פרמטרים מוסדיים מרכזיים במדינת היעד המשפיעים על דפוסי הפעולה של החברה הרוכשת או ממזגת. פרמטרים אלו משולבים במודל הבחינה העסקי של החברה בטרם נקיטת הפעולה. הפרמטרים כוללים גורמים מהתחום המדיני, פוליטי, כלכלי, תרבותי והחברתי באותן מדינות היעד בהם יוצאות לפועל הרכישות או הפעילויות השונות. מוגדרת חלוקה לשלושה צירים מרכזיים בקבוצת פרמטרים זאת: המרחק הרגולטורי, הפער הנורמטיבי והפער הקוגניטיבי. בחלקה השלישי של העבודה תובא סקירה המציגה את השפעת אותם גורמים המוסדיים על השיטה הנבחרת על ידי החברה וזאת לפי ממצאים המופיעים בספרות אמפירית בנושא. כמו כן יוצג נושא ההשפעה ההדדית בין שלושת הצירים המרכזיים. בחלקה האחרון של העבודה יובא דיון בממצאים.
שאלת המחקר : השפעתם של גורמים מוסדיים במדינות יעד על כיוון ודפוסי פעילות של חברה בינלאומית בכניסה לשווקים חדשים.
משתנה בלתי תלויים: פרמטרים מוסדיים במדינת היעד הנבחרת.
משתנה תלוי כיוון ודפוס הפעילות הנבחר לכניסה לשוק היעד.
מבוא
גוף העבודה
דפוסי פעולה - הגדרות
גורמים מוסדיים – הגדרות וסקירה
השפעתם של גורמים מוסדיים על דפוסי חדירה
דיון
ביבליוגרפיה