רמת ההשפעה של פרסום על דור ה-Y - קוקה קולה כמקרה מבחן

מזהה: 1529
מאמר חם

דור ה-Y הוא דור הצעירים שנולדו בין השנים 1980 ל-2000. כל דור בישראל והמאפיינים הייחודיים שלו, אך נדמה כי דור ה-Y מתאפיין בתכונות שונות באופן חד וממשי משאר הדורות שהרכיבו את מרקם החיים בישראל בעבר. תקופת חייו של דור ה-Y הכילה שבירת מוסכמות כמעט מוחלטת ומבנים חברתיים שהונהגו במשך שנים כבר אינם רלוונטיים כלפיו. לדור ה-Y יש שפה תרבותית אחרת, קודים שונים להתנהגות ואולי גם רצונות ומאווים אחרים בהתאם לסביבה השונה והגלובלית בה גדל לעומת אבותיו. הפער הזה זכה לייצוג ייחודי ובולט במחאת האוהלים של שנת 2011 שהמובילים אותה והמשתתפים העיקריים שלה היו צעירים נציגי הדור הצעיר שדרש היכרות של הממסד בצרכיו הכלכליים.

שאלת המחקר שלנו נוגעת להשפעה שיש לפרסומות שיווקיות על דור ה-Y. כלומר, האם בשל מאפייניו החברתיים (שאותם נסקור בעבודה בהמשך) של דור ה-Y אל מול דור ה-X, גם התודעה השיווקית שלו שונה וההתייחסות שלו אל פרסום היא אחרת? שהרי ככל שעובר הזמן, דור ה-Y  תופס את עמדות המפתח בחברה הישראלית וחשיבותה של שאלה זו לעולם השיווק והפרסום רק הולכת וגוברת.

 

סקירת ספרות

בשנים האחרונות התרחשה גדילה משמעותית בכמות הספרים, המחקרים, הסקרים והרצאות בכנסים שעוסקים בדור ה-Y. הדבר נכון בעיקר בתרבות המערב. רוח הזמן החדשה והשינויים החברתיים שמתרחשים בימינו, זימנו מחקרים שעסקו במגוון רחב של המאפיינים הדוריים. בין היתר המחקרים עסקו בהתייחסות דור ה-Y להשכלה, להרגלים טכנולוגיים והיחס לסביבה, לתפיסה של דימויים חברתיים לסביבה והתפיסה העצמית.

מבוא

טיפול בנתונים

חשיבות המחקר

דור ה-Y  סקירה צרכנית

תוצאות המחקר

בעיות אפשריות במחקר והצעות למחקר המשך

נספחים:

נספח א' תוצאות המחקר בטבלה

נספח ב' שוק הפרסום הישראלי במחצית הראשונה של שנת 2014 – קוקה עדיין בראש

נספח ג' הרחבה על שיטות הפרסום של קוקה קולה

נספח ד' מידע צופן פני עתיד- האם הסתיים עידן המשקאות המוגזים?

נספח ה' הוצאות הפרסום של החברות לשנת 2014

נספח ו' שאלון

ביבליוגרפיה

340.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
5461
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.