"החצר הנשית" - מיזם המספק מענה לנערות ולנשים בשולי החברה

מזהה: 3198
מאמר חם

תיאור תהליך המחקר:

המיזם שבחרתי בו הוא "החצר הנשית" בחיפה. אל "החצר" נחשפתי בעבר בעקבות מכרה שמתנדבת במקום וסיפרה לי עליו. ידעתי רק פרטים כלליים, ולאחר קריאה אודותיו, בניתי שאלון לצורך שני ראיונות שערכתי. הקושי שהתעורר היה בהסתכלות מקרוב על הפעילות, שכן לא נכחתי במקום עצמו, אולם יכולתי ללמוד רבות מן הראיונות שערכתי על אופי המיזם.

 

רקע כללי:

מיהו יזם חברתי? זה המוצא פתרונות חדשים לבעיות קיימות ויוצר שינוי חברתי מערכתי (לאוטמן, "אשוקה"). יזמים הם אלו אשר רעיונותיהם ופעולותיהם "שיבשו" את הסדר הקיים והגדירו מחדש הנחות יסוד במקום אלו הקיימות. כך גם יזמים חברתיים, אשר עסוקים במציאת פתרונות חברתיים לבעיות בלתי פתירות, המחייבות חשיבה מעמיקה ומחודשת, שהממסד לעתים מתקשה לבצע (לאוטמן, שם).

"החצר הנשית" היא עמותה שקמה בעיר תל-אביב-יפו בשנת 2003 כמיזם המספק מענה לנערות ולנשים בשולי החברה. המיזם הפך ברבות השנים לכזה המתקיים מפעילותו- הפעלת חנות בגדים. "החצר" מעניקה ליווי, תמיכה ומרחב לנערות ולנשים צעירות, המתמודדות עם קשיים שונים, בהיותן משוייכות לקבוצות מיעוט שונות הנדחקות לשוליים על-ידי החברה, ראשית מעצם היותן נשים, וכן בגלל שיוכים חברתיים אחרים כגון: עוני, זנות, מגדר, שיוך אתני ועוד. חידושה המיזמי של "החצר הנשית" הוא במתן מענה לטווח גילאים של נשים ונערות צעירות בנות 13-25 שנים, טווח שלא היה קיים עד אז, וכן שימת דגש על מקום להעצמה לנשים בזכות היותן מי שהן כאדם, ללא כל שיפוטיות, ותוך סיוע להשתלבות בחברה כנשים עצמאיות, מבחינה נפשית וכלכלית, תוך מתן בחירה להשתתפותן, בשונה ממודלים קיימים שהיו במשרד הרווחה.

 

א.        תיאור תהליך המחקר

ב.        תיאור המיזם

רקע כללי

חזון המיזם

תכנון התערבות- עקרונות עבודה

מודל העבודה של המיזם

שלבי התפתחות המיזם

עיצוב המהלך

גיוס משאבים

הערכה

ג.         נקודות חוזק וחולשה של המיזם

ד.        דיון 

ה.        חוויה אישית

ביבליוגרפיה

נספחים

נספח 1: ריאיון עם שני ורנר- מנהלת פעילות "החצר הנשית" בחיפה

נספח 2: ריאיון עם שני ב' – מתנדבת בחצר הנשית בחיפה מזה 3 שנים

265.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
חינוך | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
4207
היקף עמודים:
16
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.