עבודה חלקית. פרק ממצאים ודיון.
מטרות המחקר, השערות ומודל המחקר
השערות המחקר:
רמת תפקוד כללית בית ספרי תמצא כגבוהה יותר בקרב מתבגרים להורים נושאים, ביחס למתבגרים להורים גרושים
רמת תפקוד בלימודים תמצא כגבוהה יותר בקרב מתבגרים להורים נושאים, ביחס למתבגרים להורים גרושים
רמת תפקוד התנהגותית תמצא כגבוהה יותר בקרב מתבגרים להורים נושאים, ביחס למתבגרים להורים גרושים
רמת תפקוד רגשית תמצא כגבוהה יותר בקרב מתבגרים להורים נושאים, ביחס למתבגרים להורים גרושים
רמת התנהגות של "ילד כהורה" תמצא גבוהה יותר בקרב מתבגרים להורים גרושים, ביחס למתבגרים להורים נושאים
שיטה
אוכלוסייה
משתתפים – במחקר השתתפו 80 תלמידים מכיתות ח' ועד י"ב. מתוכם 40 תלמידים היו, ילדים להורים גרושים ו-40 תלמידים היו ילדים להורים נשואים. התפלגות הנבדקים מבחינה דמוגרפית מוצגת בלוח 1.
ממצאים
במחקר הנוכחי, נעשה שימוש ב 2 משתנים שהינם : רמת תפקוד בית ספרית והתנהגות ילד הורה, כאשר רמת תפקוד כוללת שלושה תת משתנים ברמה לימודית, קוגניטיבית והתנהגותית. תיאור המשתנים ניתן לראות בלוח מס' 3 שלהלן.