מיזוגים ורכישות בין פירמות הינו תהליך שצובר תאוצה במילניום החדש והיקף ערך המיזוגים והרכישות נאמד בטריליוני דולרים מדי שנה (Abdul-Aziz, & Cha, 2010; Dikova, & Sahib, 2013), עם זאת, למרות ההיקף הכספי העצום, מיזוגים ורכישות בין פירמות הינם תהליכים מורכבים ביותר המחייבים ניסיון קודם של המבצעים. אחת הסיבות לכך היא כי ניסיון קודם במסגרת מיזוגים ורכישות בינלאומיות מאפשרות לזהות מאפייני תרבות ארגונית שונים בין הפירמות ובכך להתאים ולעצב מאפייני תרבות חדשים שיתאימו לארגון החדש (Dikova, & Sahib, 2013).
התרבות הארגונית הינה סט של ערכים, נורמות והתנהגויות בתוך הארגון המשפיעות על אופי אינטראקציות בין עמיתים, אופי התקשורת בין מנהלים לעובדים, אופי קבלת ההחלטות בארגון מהם הסטנדרטים לעבודה בהתאם לתקנים ונהלים, וכיצד הארגון פועל מול מתחרים ומול לקוחות (Gimenez-Espin, Jiménez-Jiménez, & Martínez-Costa, 2013) בהתאם לכך כאשר ישנו מפגש בין פירמות זרות - בינלאומיות ניתן לזהות הבדלי תרבות מובהקים – כדוגמת פירמות מערביות מול פירמות אסייתיות. הסברה היא כי חוסר התמודדות עם הבדלי התרבויות האירגוניות, עלול להשפיע על מידת הצלחת המיזוג והרכישה (Chung, Du, & Choi, 2014; Dikova, & Sahib, 2013; Gunkel, Schlaegel, Rossteutscher, & Wolff, 2015)
תוכן עניינים
מבוא.
מיזוגים ורכישות.
הבדלי תרבות ארגונית בחברות בינלאומיות.
השפעות תרבות ארגונית על הצלחת המיזוגים והרכישות.
סיכום.
ביבליוגרפיה.