כיצד כותבים עבודה סמינריונית?

מזהה: 2547

בעבודת הסמינריון סטודנטים נדרשים להעלות שאלה מחקרית ולבחון אותה באמצעות כלים אקדמיים. על פי רוב, עבודת הסמינריון תתמקד בזיהוי ובהשלמה של פער בספרות המחקרית, על מנת שלתוצרי המחקר תהיה תרומה ממשית לספרות בתחום התוכן הנחקר.

כתיבת עבודת סמינריון דורשת שליטה ומיומנויות באספקטים מחקריים שונים, לרבות – טכניקות לדגימת משתתפים, ניתוח נתונים במתודולוגיית מחקר כמותית / איכותנית, שימוש בתוכנות עיבוד סטטיסטי של נתונים, ציטוט והפניה למקורות אקדמיים בהתאם לכללי ה – APA, איתור ושליפה של מאמרים אקדמיים ממאגרי מידע אלקטרוניים ועוד.

 לאור זאת, אין מפתיע בכך שכתיבת עבודת הסמינריון מהווה משימה מאתגרת אשר דורשת מסטודנטים הקדשה של זמן ומשאבים רבים. במאמר זה נציג עבורכם שלושה שלבים מרכזיים בתהליך הכתיבה של עבודת הסמינריון! 

אז איך כותבים סמינריון?

אז לפני שנכנסים ללב העניינים, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לראות איך נראה סמינריון בתחום ובנושא שעליו בחרתם לכתוב. אתר גרייד מאפשר לכם לרכוש סמינריון איכותי ובבלעדיות (שלא נמצא באף אתר אחר). חלק גדול מהסמינריונים באתר הוגשו פעם אחת בלבד (חפשו את הכיתוב בדף העבודה). באמצעות מנגנוני החיפוש של האתר ניתן למצוא את העבודה המדוייקת עבורך בזמן קצר וללא בעיה.

אחרי שראית איך העבודה נראית, זה הזמן להבין איך לכתוב את העבודה.

שלב 1 – זהו פער בספרות המחקרית

השלב הראשון בכתיבת עבודת הסמינריון הינו בחירת שאלת מחקר בתחום התוכן הנחקר. ככלל, מומלץ שנושא המחקר יעורר עניין וסקרנות בקרב כותב העבודה, כדי להגביר אצלו מוטיבציה, סיפוק והנאה בתהליך כתיבת העבודה.

מעבר לכך, חשוב כי שאלת המחקר הנבחרת תתרום ותחדש לתחום התוכן הנחקר. הדרך המומלצת ביותר לבחירת שאלת המחקר מתחילה באיתור, שליפה וקריאת מאמרים אקדמיים עדכניים. במסגרת הקריאה, על כותב העבודה להעניק תשומת לב בייחוד לנושאים שנחקרו עד כה בתחום התוכן הנחקר (מה ידוע עד כה?), כמו גם, לנושאים ושאלות מחקר אשר זכו עד כה להתייחסות דלה (אם בכלל) בתחום הספרות הרלוונטי (מה עדיין לא ידוע?).

 טיפ : לרוב, ניתן למצוא בסוף פרק הדיון של מאמרים אקדמיים המלצות למחקרי המשך, תוך התייחסות לנושאים ושאלות מחקר שעד כה זכו להתייחסות דלה ולא מספקת בספרות המחקרית.   

שלב 2 – בחר את מתודולוגיית המחקר

בשלב בשני, על כותב המחקר לבחור במתודולוגיה המחקרית המתאימה לבחינת שאלת המחקר והשערותיו. בהקשר זה, יש להבחין בין שלושה סוגים מרכזיים של עבודות סמינריון :

סמינריון איכותני : במתודולוגיית מחקר איכותנית שיטת איסוף הנתונים מתבססת על ראיונות, קבוצות מיקוד, תצפיות או טקסטים ארכיוניים. כמו כן, על פי רוב, במחקר האיכותני נתוני המחקר ינותחו בהתבסס על ניתוח תמטי, ניתוח נרטיבי, ניתוח שיח, או ניתוח נושאי.

 טיפ: המתודולוגיה האיכותנית מומלצת בעיקר במצבים בהם נושא ושאלות המחקר לא "זכו" להתייחסות מספקת בספרות המחקרית, שכן, שבמחקר איכותני כותב המחקר אינו נדרש לשער השערות בכיוון מסוים.

סמינריון כמותי : במתודולוגיית המחקר הכמותית נתוני המחקר מתבססים על נתונים מספריים. שיטת איסוף הנתונים מתבססת, על פי רוב, על חלוקת שאלוני דיווח עצמי לקבוצת משתתפים. דרך נוספת לאיסוף נתונים הינה תוך התבססות על מאגרי נתונים "שניוניים", דהיינו, בחינת שאלות והשערות המחקר באמצעות מאגרי נתונים אשר נאספו למטרות אחרות (לדוגמה – נתוני מפקד אוכלוסין שנאספו ע"י הלמ"ס; נתונים פשיעה רשמיים שנדלו ממוסדות שלטון ואכיפת חוק וכדומה).

בהמשך, עורך המחקר יבחן את שאלות המחקר והשערותיו באמצעות תוכנות עיבוד סטטיסטי (כגון -  Excel, SPSS, SAS). בהתאם לתוצאות העיבוד הסטטיסטי, ניתן יהיה לקבוע האם השערות המחקר אוששו, או לחילופין, הופרכו.

 טיפ: המתודולוגיה הכמותית מומלצת בעיקר במצבים בהם לעורך המחקר שליטה בסטטיסטיקה ויכולת לערוך שימוש בתוכנות עיבוד סטטיסטי. 

סמינריון עיוני : בעבודת מחקר עיונית שאלת המחקר והשערותיו ייבחנו באופן תיאורטי, דהיינו, באמצעות סקירה ודיון בספרות מחקרית קודמת (תיאורטית ואמפירית) שעסקה בתחום הנחקר. מענה על שאלת המחקר יוכל להתקבל, בין השאר, תוך שימוש בתיאוריות, מודלים, ממצאיהם של מחקרים אמפיריים קודמים וכיוצא בזה.

טיפ: בחירה בסמינריון עיוני מומלצת בעיקר במצבים בהם קיימת ספרות אמפירית ותיאורטית ענפה בתחום התוכן הנחקר.

 

שלב 3 – איך נראה מבנה עבודת הסמינריון

לאחר בחירת שאלת המחקר והמתודולוגיה המחקרית, על כותב העבודה להכיר את מבנה הכתיבה של עבודת הסמינריון. בעוד שקיימים הבדלים קלים במבנה ובפורמט הכתיבה של עבודות הסמינריון במוסדות הלימוד השונים, על פי רוב, מבנה העבודה הטיפוסי הינו:

(1) שער

(2) תוכן עניינים

(3) מבוא

(4) סקירת ספרות

(5) מטרות והשערות המחקר

(6) ממצאים

(7) דיון

(8) מסקנות

(9) ביבליוגרפיה

(10) נספחים

 

מבנה הכתיבה הנ"ל אופייני לעבודות סמינריון כמותיות ואיכותניות כאחד. יוצא דופן הינו הסמינריון העיוני, שכן, עבודת מחקר מסוג זה אינה כוללת כתיבה של פרק ממצאים. קחו בחשבון -  הכרת מבנה עבודת הסמינריון אינה מספקת. בהמשך, יהיה על כותב המחקר ללמוד את סוג התכנים הייחודיים לכתיבת כל אחד מבין תתי הפרקים בעבודה.   

אפשר למצוא מסמכי הנחיות בחיפוש חופשי באינטנרט, לדוגמא –

https://www.dyellin.ac.il/sites/default/files/forms_and_regulations_general/update.pdf

 

לסיכומו של דבר... אין חולק על כך שכתיבת עבודה סמינריונית מהווה משימה מאתגרת שדורשת זמן והשקעה רבה, בייחוד כאשר מדובר בסטודנטים העומדים בפני משימה זו בפעם הראשונה. המיומנויות הדרושות לכתיבה מדוקדקת של סמינריון לעיתים נרכשות רק לאחר ניסיון של שנים בכתיבת מחקרים אקדמיים.

אנו משוכנעים כי המידע והטיפים במאמר זה סיפקו עבורכם בסיס ראשוני בדרך לכתיבת עבודת סמינריון מצוינת! 

אז אם עדיין לא קנית עבודה ממאגר העבודות של גרייד... זה הזמן לחפש עבודה רלוונטית ומדוייקת עבורך באמצעות מנגנון החיפוש בראש העמוד. בהצלחה!      

                                                         

 

 

 

סרטונים
מאגר עבודות אקדמיות בבלעדיות
עבודות סמינריוניות מוכנות עם אחריות
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.